Naturnusz

 2021.09.12. 09:23

A Naturnusz. Egy nem létező bolygó, de akár létezhetne is. A srácok nem voltak oviban, szerény személyem vigyázott rájuk. Gondoltam hogy játszva tanulunk, aztán a nap végén, krétával leírjuk a másodfokú egyenlet megoldóképletét, meg kiszámoljuk a Pí 36. számjegyét. De őket jobban érdekelte hogy "apa, szép napocskát rajzoltunk?" Amúgy szépek lettek, de ha nem a Tatooin-on vagyunk akkor sok. Kitaláltam, hogy leszek én az óvóbácsi, csinálják amit mondok, ezzel jól megölve bennük a kreativitást. Ne jó, legyen inkább irányított kreativitás, az mégsem hangzik úgy, mintha bűntetésből krétázniuk kellene az autófeljáróra. Csináltak szép fenyőket, dombot, meg Barbacsaládot a nap alá. Mondom a folyós mese meg hogy került oda? Hát, arra kirándultak és jött a medve. Kiegyeztünk ebben és annyiban hagytam. Aztán szépen lassan elkezdtek fura dolgok megjelenni, dínók, robotok. Aztán Anya szólt hogy lassan kész az ebéd. Úgyhogy kitaláltam hogy lehet élethűvé és gyorssá tenni a magyarázatokat hogy miért nincsenek már dínók. Kértem egy krétát és rajzoltam egy meteort. Na, az hibának bizonyult. "Apa, a kisgyerekdínók is meghaltak?" Hát, éreztem hogy rezeg a léc, de ebből még ki lehet jönni talán jól. Kivágtam magam azzal, hogy üzemanyag lett belőlük, a csontjaikat meg képzeljétek el sárkánynak hitték régebben. "Amikor a Papi és a Papa kicsi volt?" Véletlenül, "igen"-t mondtam és próbáltam megint menteni: Na, jó annyira azért nem régen. Valahogy éreztem, jobb ha ezt nem mesélik tovább és témát váltottam. A meteor az űrből jött, ahol a többi bolygó is van. Szaturnusz, Uránusz, Neptun, Vénusz, a Plútó az nem, mert nem bolygó. "De miért apa?" Mert túlságosan kicsi hozzá, csak még úgy tanultam hogy bolygó. De van neki egy holdja is ami még kisebb! "Sajtból?" Miért lenne sajtból? "Mert az egerek szeretik." Elmagyaráztam, hogy nem, nem sajt, a mi holdunk sem sajtból van. "Van egy saját holdunk?" Nem lenne rossz, de nem. A bolygóknak vannak holdjai, aminek több is van, az az meteoroktól is jobban védve van. Van olyan is, amin akkora a nyomás, hogy egész picire összenyomna minket, meg mindent. Rövidre zártnak tekintettem a dolgot, megyünk ebédelni. Gyerekek futnak anyához, hogy tudta e, hogy a Naturnuszon, kicsi emberek élnek és van űrhajójuk.
Szóval egy délelőtt alatt sikerült megtanítani hogy létezik a Naturnusz ahol kis emberek laknak, a papa és a papi öregek és van egy saját holdunk. Gyümölcsöző, minőségi időtöltés volt velem. Azt hiszem megyek önként a gyivihez...

Címkék: vélemény ajánló beszámoló gyerekek poén feladvány kérdés pihent töprengés fájdalmas agyhugykő bazsi mesél

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása