Horrorfilmek

 2021.09.29. 08:41

Egy időben nagy fanatikusa voltam a horrorfilmeknek, rengetegesen sokat néztem és olvastam is róluk. Azt olvastam, hogy ezek a filmek társadalomkritikák akarnak lenni. Ezen a ponton letérdeltem az államért, hogy taníccs még mester! Teljes áhítattal olvastam arról, hogy másoknak mit mond egy egy ilyen alkotás és hát akkor nekem is azt kellett hogy mondja. De a lelkem egy gondosan elrejtett részében, ami jobban el volt dugva mint a munkaszeretetem és az iskolai ellenőrzőm, megszólalt egy hang ami azt kérdezte: "ember, mi a f@sz... Normális vagy?" Akkor egy kicsit megint gondolkodtam, mint Szálasy a népbíróság előtt. Abban mi a társadalomkritika, hogy elvetemült gyilkosokat nézünk, akik válogatott módon elteszik láb alól áldozataikat, akik véletlenül sem lennének logikusak. Ha van egy pisztoly, egy feszítővas, meg egy plüssrépa a folyosón eldobva, a répát fogják felvenni. Ha mehetnek nyaralni, akkor hova mennek? Arubára? Hawaii? Nem baszki, Nilbog, Transzilvánia - Dr. Acula kastélya, Homályföld, az utolsó ház az utcában, esetleg a Bermuda háromszög. Ebből maximum annyit lehet tanulni, hogy az izgalmi faktor nevében, hülyének vagyunk nézve. De, nem ez a nagyobbik baj, hanem pl a Cannibal Holocaust bemutatása után, meg kellett mutatni a szereplőket, hogy tényleg életben vannak, nem csak egy ilyen "talált kazetta" volt a film. Ha ezeket a dolgokat el tudtuk engedni, jön a következő probléma. A horrorfilmek többnyire nem arról híresek, hogy mondjuk Oscar-díjakat kapnának a szereplők, a látvány, vagy a forgatókönyv. Erre meg még rátesznek egy lapáttal az olyan írók mint István a király (Stephen King), akik már lassan az ötlettelenség csúcsait mutatják be egy démoni tűzőgép történetén át, aki a kölyökpókok szemeit lövi tele kapcsokkal. Konklúzió: valóban társadalomkritika ez a javából. Mindenki tudja hogy rossz. A Démonok közt is az, ne ámítsuk egymást. Szeretnék egy minőségi alkotást látni ebben a műfajban, szeretem az Evil dead-et, de az annyira minőség mint egy piszoár kiakasztva a szépművészeti falára. De tudom a megoldást! Aki borzongani akar, üljön be a hűtőbe.

+ U.I.: a zombifilmeket szokás leginkább társadalomkritikának tekinteni több szempontból is, de igazából ezek a legrosszabbak. Az elsőnek még elhiszed hogy oké, a nők elnyomása vagy a társadalmi egyenlőtlenségek ellen kíván szólni azzal hogy mindegy ki vagy, kaja leszel. De a harmadiknál ugyanaz a mondanivaló sánta... 

+ U.I. 2.: Vámpírok dettó. A társadalom peremén élő kitaszítottak forradalma akik se nem élők, se nem holtak.

Címkék: vélemény ajánló beteg beszámoló hülyeség feladvány perverz felvilágosítás pihent idióták töprengés fájdalmas napi mocsok agyhugykő bazsi mesél

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása