Konyhaséfmesterfőnök

 2021.08.27. 13:28

Konyhaséfmesterfőnök vagyok, csak ne zavarjanak össze apróságokkal, minthogy mi ehető és mi nem. Súgok: egyszer mindent meg tudsz enni. Még azt is amit én csinálok. Elkészítettem hősiesen a rántottsajtot a családnak, többet nem eszünk sajtot. Étteremben maximum. Panírozza be kétszer aki akarja, meg akit fizetnek érte... Szembesültem pár problémával: 

- konyhai mértékegységek; a sírba tudnak vinni vele amikor azt mondja nekem valaki hogy egy kk cukor. Ilyen módon csak a KKK-t ismerem, de ők nem adnak cukrot. Egy Tk só. A problematika ugyanez. De, emeljük a tétet! Csapott evőkanál. Csaptam vele egyet, de semmi nem maradt rajta. Átverés az élet. Jön a többi toposz: süssed üvegesre. Príma, menni fog, amennyiben az üveg fekete vagy barna. Miért nem lehet azt mondani hogy csináld 3 percig, 150 fokon, keverd meg 10x??? Emeljük tovább a tétet! 1 csipet só. Na most, szerintem nincs ugyanakkora keze a havasi yetinek, nekem, meg a csonkamáriatüzi Marzsi néninek, aki olyan szépen kapált mint az álom... Szóval ez a csipet nem lehet egy nagyon egységes dolog.

- amíg látod, hogy jó nem lesz; ez a másik hatalmas segítség, köszönöm szépen. Pedig szenet akartam enni, vagy véres húst. Lehetőleg még adjon ki hangokat a csirke meg a marha a tányéron. De bakker, hát csak meg kell kóstolni is, amíg eljutsz odáig hogy azt nem látod hogy jó... Vegyünk egy steaket... annál mikor jó? Mindhárom állapot lehet jó, de mondjuk csirkesteaket nem véletlenül nem eszünk.

- ízesítsük ízlés szerint; Hazámat szolgálom, köszönöm hogy nem kell szarra ízesítenem amit magamnak csinálok! Egyszerűen meg sem érdemlem, várjá csak Horvát Rozi, adom a Mislen csillagot! Ha nem mondja akkor a só helyett kutyakakával kenem be a csirkemellet, szurokkal meg a farhátat a levesbe. Egy kérdés ezzel kapcsolatban... kezdek kálámbósodni (tudom hogy nem így írják, de ez a Kalotaszegi Kálámbó Ferenc), közben amikor mindent szarrá sózunk, mert anélkül nincs ugye magyar konyha... az nem elég? Jogos! Nem elég, szórjunk rá egy kis őrölt bambusztáni rügyet, kakashere kivonatot, szemfehérjelét és tehénfaggyút is, egy kk-val legalább, amíg azt nem látjuk hogy üveges, vagy hogy jó.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása